top of page

Diy canvas schilderij

Ik wilde in onze hal iets nieuws aan de muur. Daar hing een doek met geniet tekst erop. Ik ben niet mee zo van de teksten dus er moest iets anders komen te hangen en dit is het geworden...




Helemaal van deze tijd! Hoe heb ik dit schilderij gemaakt? Dat leg ik hieronder uit...


Wat heb je nodig:


x Een canvas van 60 x 80 cm (Action)

x Zelfklevend tochband (Praxis)

x Lakroller en kwast

x Verf




Ik had al eerder een schilderij gemaakt met dit tochtband ( foto laat ik onderaan deze post zien) Dus ik hoopte dat ik uit zou komen met wat ik nog in de verpakking had zitten.



Ik wilde 5 banen er op plakken. Even gemeten en ik zou net uitkomen met wat ik nog over had. Dus ik heb kleine potlood puntjes (om de 10 cm) gezet boven aan de canvas. Maaaarrr omdat ik in bochten ga werken, had ik dus meer tochtstrip nodig en kon ik dus maar 4 banen leggen. gevolg... 4 banen op de gemarkeerde punten, niet genoeg meer voor de 5e baan en dus aan 1 kant een groter oppervlak. Ze zitten dus niet gecentreerd in het midden!!! Vloek vloek... kon ze ook niet meer los trekken. Nou ja, jammer dan. het is handwerk zullen we maar zeggen!



Ik had nog muurverf in zandkleur liggen, dus in die kleur heb ik alles geverfd..



Even laten drogen en muurverf droogt heel snel dus kon hem al snel in onze hal hangen! Ik moet zeggen.. ook al zit die 5e baan er niet op en zit alles niet in het midden, vind ik hem zo toch wel heel leuk geworden! En je hebt zelf net gelezen hoe snel en simpel het is om te maken!





Ik vertelde bovenaan in deze post al dat ik de tochtband strip al in huis had. Ik heb pas onze slaapkamer een make-over gegeven (van groene naar zandkleur muur) en wilde ook iets nieuws boven ons bed op de schap. Ook deze canvas heb ik bij de action gekocht en in plaats van lijnen naar beneden te plakken heb ik rechte en ronde lijnen geplakt. En alles wit geschilderd. Bij de canvas hierboven heb ik uit de losse hand geplakt en de canvas hieronder heb ik met potlood dunne hulplijnen getrokken. Dezelfde techniek maar toch weer iets heel anders.


Ik ben blij met mijn handgemaakte schilderijen in huis. Als je ze ook gaat maken? Succes.

Fijne dag v andaag!


x debbie



Update:

Ik kon het toch niet laten en heb bij de Praxis nieuwe tochband gekocht. Dus mijn laatste strip toch maar op het schilderij gemaakt. Nu is hij echt af!




bottom of page