top of page

Diy snoep boeket maken

Onze dochter was gisteren jarig! En we hebben het met z'n alle gevierd met een bbq feestje bij haar thuis. Lekker warm was het zeker.. maar heel gezellig! Onze kids willen vaak geld voor hun verjaardag en daar maak ik vaak nog iets anders bij. Alleen geld geven vind ik ook zo saai... Dit jaar wilde ik iets anders maken. Iets wat ze nog nooit gekregen heeft en ik nog nooit gemaakt heb, dus moest ik even opzoek... Lang leven Pinterest!!! Daar vond ik een voorbeeld van een boeketje bloemen met chocolade erin verwerkt. Jaaaaa, super leuk, dat word hem! Ik ben ermee aan de slag gegaan en zo is mijn verjaardag snoep boeket voor haar geworden...



Het is heel leuk om te maken en niet al te moeilijk. En welke vrouw vind chocolade nou niet lekker om te krijgen... Ik als chocolade junkie zou daar dus niet rouwig om zijn! Hieronder leg ik uit hoe ik dit leuke snoep boeket heb gemaakt...



Wat heb je nodig:


x ferrero rocher

x satè prikkers

x ijzerdraad

x touw

x vloeipapier

x plakband

x gipskruid



Prik een satè prikker, aan de onderkant door de ferrero rocher. Steek hem niet door en door. Maar je voelt wel, hoe vast hij zit als je de prikker er door heen steekt. Doe dit met alle chocolaatjes die je wilt gaan gebruiken.




Knip van het vloeipapier vierkantjes van ongeveer 6 x 6 cm. Steek met de prikker in het midden van het vierkante vloeipapier en schuif hem naar boven tot onder het chocolaatje..



Kreuk het vloeipapier een beetje om het chocolaatje heen en maak het aan de onderkant vast met een klein stukje plakband. Zodat het vloeipapier niet van het stokje af zakt en netjes onder het chocolaatje blijft zitten...




Pak alle stokjes met de chocolaatjes bij elkaar en zorg dat alle chocolaatjes aan de bovenkant netjes naast elkaar zitten. Bind aan de onderkant alle stokjes bij elkaar met een stukje ijzerdraad. Tip: draai het boeketje niet op de kop om de stokjes bij elkaar te binden (wat ik dus eerst deed) want dan heb je kans dat de chocolaatjes van het stokje af vallen.. Bij mij lagen er dus 4 chocolaatjes op de grond!!! Ik had alles eerst in het midden van de stokjes aan elkaar gebonden maar toen ik het los liet, ging alles uit elkaar staan. Dus heb ik alles ook nog vast gebonden aan de onderkant van de stokjes. Nu zat alles goed stevig bij elkaar!




Het gipskruid heb ik ongeveer in dezelfde lengtes afgeknipt als de stokjes met chocolaatjes en deze rondom er om heen gedaan..



Ik heb alles bij elkaar gebonden met een stuk dun touw en de stelen van het gipskruid aan de onderkant netjes recht afgeknipt.



Om het gispkruid heb ik het overige roze vloeipapier gewikkeld en daar omheen nog een stuk transparante folie gedaan. Nu is het echt een boeket geworden!!






Ik zeg,.. missie diy snoep boeket maken geslaagd!! Gisteren op haar verjaardag gegeven en ze vond het super leuk. Het ziet er heel leuk uit en het is leuk om te geven en om het te maken. Ik vond goud, wit en roze een leuke kleuren combinatie, Maar je kunt natuurlijk zelf kiezen welke kleur vloeipapier en bloemen jij kiest voor je boeket. Als je op Pinterest kijkt dan zie je genoeg voorbeelden/ combinaties voorbij komen.



bottom of page