top of page

Diy vogeltjes van papier maken

De zon schijnt hier volop, heerlijk... Daar ben ik echt aan toe, het Lente gevoel! Ik krijg er altijd goede zin van en word er ook nog helemaal vrolijk van. Ik heb voor jullie een leuk en makkelijk diy-projectje. Vogeltjes maken van papier. Ook daar krijg je dan weer het Lente gevoel van. De vogeltjes heb ik in de Paas tak gehangen, in drie kleuren.








Super leuk toch! En zoooo simpel om te maken. Ik heb een mal uitgetekend op papier deze uitgeknipt, in een soort van knoop gedraaid. Bovenin een gaatje gemaakt voor het touwtje zodat je hem kunt ophangen in je Paastak. En meer is het eigenlijk niet. Ik heb een tutorial gemaakt voor jullie hoe je deze leuke vogeltjes van papier zelf kunt maken. Mijn YouTube video vind je hieronder.. En ik heb een template van het vogeltje gemaakt. Ook de download link ervan vind je hieronder.. Je download de template, knipt de mal van het vogeltje uit. Trek het vogeltje over op de kleur papier die jij wilt, teken aan allebei de kanten de ogen erop en het midden puntje zet je ook over zodat je weet waar straks het gaatje/touw moet komen.




Tip:

Ik heb nog een andere leuk idee voor de vogeltjes van papier. Maak het vogeltje zoals in de tutorial, maar maak geen gaatje voor het touwtje bovenin het vogeltje (die stap sla je over) maar pak een saté prikker en rijg de prikker (als het vogeltje klaar is) tussendoor het papier en plak hem (met de stompe kant) aan de binnenkant vast. Op de plek waar eigenlijk het puntje staat waar het gaatje zou moeten komen. Nu heb je een leuke planten prikker! Zo kun je je vogeltjes nog langer in huis houden, het is tenslotte niet alleen een Paas item maar ook een Lente item!





Succes met maken en veel plezier ermee!



bottom of page