top of page

Diy Kerst gelukskoekjes van papier

Ik heb wel eens een keer gelukskoekjes gekocht bij de Hema, toen er 10 man bleven eten met Kerst. Ik vond het leuk op elk bord een koekje te leggen. En het staat leuk als aankleding met het kerstdiner. Ik kwam op Pinterest gelukskoekjes van papier tegen van gekleurd papier. Super leuk! Ik heb niet veel leuke gekleurde vellen meer in huis en naar de winkel gaat een beetje moeilijk nu alles dicht zit! Dus ben ik zelf maar achter mijn computer gekropen en heb zelf een ontwerp gemaakt. Mijn gelukskoekjes van papier!!







Ik heb een template gemaakt voor het gelukskoekje met een klavertje 4 patroon erop. Ik heb ook een bewaar zakje gemaakt om je gelukskoekje in te doen. En ik heb 10 spreuken die je in een gelukskoekje kunt stoppen. De 10 spreuken heb ik uitgekozen van de website www.geluk.com Je kunt ook je eigen spreuken schrijven op een papiertje. Ik ben niet zo'n spreuken mens dus ik heb voor bestaande spreuken gekozen!



De templates van dit gelukskoekje, bewaarzakje en de spreuken vind je hieronder.




Je download de templates hierboven. Het bewaarzakje knip je uit en plak je aan de achterkant vast ( aan de voorkant de tekst en aan de achterkant 2 delen die je in het midden vast plakt ). Je brengt ook meteen lijm aan, aan de bovenkant en onderkant van het zakje. Dus plak de achterkant dicht en meteen de onderkant. Dan doe je het gelukskoekje in het zakje en plak dan ook de bovenkant dicht.



bottom of page