top of page

Diy Kerst inpak papier maken

Vandaag is het de dag voor Kerst! Dit word dus mijn laatste Kerst post van dit jaar. Ik denk niet dat vele van jullie dit diy projectje zullen gaan maken, maar ik vond het zelf te leuk om hem niet te laten zien aan jullie. Ik heb van inpak papier leuk inpak papier gemaakt... leuke zin ook whahaha. Leuk voor onder de boom en bedoeld voor kleine cadeautjes.








Super cute vind ik ze! Eigenlijk niet zo heel moeilijk en je moet wel een beetje kunnen naaien. Ik kan wel een beetje naaien maar ik ben geen geweldige daarin. Hoe heb ik deze gemaakt? Ik leg het hieronder uit..



Wat heb je nodig:


- print/kopieer papier

- potlood en gum

- schaar

- leuk inpak papier

- naaimachine

- klein cadeautje



Hoe ga je ze maken:


Ik heb 2 A4 blaadjes aan elkaar geplakt met plakband en ben een ster, kerstboom en een peperkoek man gaan tekenen, dit worden mijn mallen om over te trekken op het inpak papier. Ik heb daar 2 A4 blaadjes voor gebruikt omdat 1 A4 te klein was. Je krijgt ook nog een naai naad dus dan worden ze te klein om er nog een leuk cadeautje in te stoppen. Mijn getekende ster, kerstboom en peperkoek man heb ik uitgeknipt en over getrokken op leuk inpak papier. Het inpak papier van de ster en de kerstboom zijn hetzelfde. Dat papier is van HOP ( house of products ) en dus aan 2 kanten te gebruiken ( de ene kant stippen en de binnenkant dus groen. Het bruine inpak papier van de peperkoek man kun je volgens mij overal wel kopen. Je trekt het 2x over want je gaat ze op elkaar leggen en rond om dicht naaien. Naai het niet helemaal dicht anders kun je er geen cadeautje meer instoppen! Laat een stuk open, schuif je cadeautje erin en naai het dan helemaal dicht.






Bij de peperkoek man heb ik ( voordat ik het cadeautje erin deed ) eerst nog met een witte marker de ogen, mond, knopen enz erop getekend. Rood lintje om de nek en hij is een echte gingerbread man! Je kunt het inpak papier ook nog vullen ( naast het cadeautje wat je erin doet ) met confetti en om hem iets boller te maken met reepjes crepe papier.


Ik vind ze super leuk geworden, dat word een feestje met uitpakken!


Ik wil iedereen bedanken, voor alle leuke en lieve reacties op alle Kerst items die ik dit jaar gemaakt heb. Ik wens iedereen een super leuke en gezellige Kerstdagen! Maak er iets moois van en Stay safe!



Groetjes Debbie




bottom of page