top of page

Balloon dog

Ik zag de leuke gehaakte ballon dog al veel voorbij komen. Ik heb er 1 van steen staan in mijn interieur en toen ik de gehaakte versie voorbij zag komen wist ik meteen... die wil ik graag gaan maken!



Ik zocht op Pinterest naar een gratis patroon van de balloon dog en heb het op de website van Ravelry gevonden...



Haak patroon:



Het patroon is in het Engels maar heel goed te volgen..



Met Catania katoen garen, kleur: nummer 026 honing (je hebt iets meer dan 1 bolletje nodig). Haaknaald 3, een toeren teller, steekmarkeerder en een naald ging ik aan de slag met het patroon.



Het is simpel om te haken alleen vond ik de dunne tussen stukjes lastiger haken., Het zijn maar 6 steken rondom dus wel ff gepriegel. Ik was klaar met het patroon en in totaal had ik nu 10 stukken/bollen gehaakt aan elkaar. Ik kreeg de kijk erop en dacht meteen... Lijkt wel een verse worst! whahaha..


Toen kwam de uitdaging om hem in elkaar te draaien. Hieronder vind je een YouTube video, hoe je hem en elkaar kunt draaien. Het is niet moeilijk je moet gewoon even goed kijken en haar volgen.



In elkaar draaien:






Ik vind hem super leuk geworden! En de kleur is de nieuwe kleur van dit moment. Leuk om te doen en een leuke eyecatcher voor in je interieur!






bottom of page