top of page

A6 Moederdag kaart met bos bloemen

Moederdag staat weer voor de deur! En dat betekend voor mij weer nieuwe leuke dingen verzinnen om je liefste mamsie te geven. Hier alvast een leuke kaart met een bos bloemen!



Het ziet eruit als 3D zei onze zoon toen hij de kaart zag. De bos bloemen op de kaart springt er iig goed uit! Hieronder lees je hoe je zelf deze Moederdag kaart kunt gaan maken thuis en de download link naar de templates van de kaart..



Download link:





Ik heb alles zelf getekend dus kon ik mooi de kleuren van de bloemen bepalen en heb voor fleurige kleuren gekozen. Je download de templates van de kaart hierboven in de download link. Print het uit en knip alles uit. Ik knip nooit uit op de zwarte rand van de afbeelding. Ik vind het mooier om er een randje wit aan te hebben.



Knip bij het ... ja hoe heet zoiets nou? Papieren zak waar de bloemen inkomen?? Nou bij die afbeelding dus.. daar laat je met het uitknippen (aan de zijkanten en onder) een groter stuk wit omheen zitten. Je knipt het hier en daar met een schaar een beetje in en vouwt dan de witte randjes naar binnen ( zie foto hierboven).



Ook de bloemen knip je uit met een klein randje wit erom heen..



Alles uitgeknipt? Dan breng je lijm aan aan de witte gevouwen randjes van het papieren zakje (waar de bloemen in komen) en plakt hem op de kaart..



Breng een dotje lijm aan op een stukje papier en haal de stelen van de bloemen on de beurt door de lijm en schuif ze in het papieren zakje op de kaart.. Leg eerst even uit hoe je de bloemen erin wilt hebben. Dat heb ik ook gedaan en plak ze achter hoger en voor lager zodat alle bloemen zichtbaar zijn op de kaart.



Eindresultaat:





Ik vind de Moederdag kaart super leuk geworden. Lekker simpel om te maken en uniek!

Voor degene die de kaart gaan maken... veel maak plezier!


Groetjes Debbie



bottom of page