top of page

Vaderdag pet cadeau box

Ik was aan het denken, wat te maken voor Vaderdag. Het moest iets zijn waar je een cadeautje in kon doen. Voor Vaderdag kom je vaak dingen tegen zoals, stropdassen, bbq, bier enz. En wat ik nu heb gemaakt is toch wel heel apart en zie je hier in Nederland dus niet voorbij komen. Ik heb een baseball cap gemaakt, waar je de bovenkant eraf kunt halen en daar dan je cadeautje in kunt doen voor Vaderdag! Ik moet eerlijk zeggen, ik ben er wel even mee bezig geweest. En dit diy project voor Vaderdag is dus wel een project waar je geduld mee moet hebben. Maar ik moet zeggen nu hij af is.. vindt ik hem echt super leuk geworden!








Super leuk toch! Je kunt de pet in de kleur maken die jij leuk vind. Alle andere Vaderdag items op dit blog vindt je hier. Zoals ik al zei, dit project is wel voor de mensen die handig met knutselen zijn. Anders word het een gevecht met het plakken van de cap. Maar als je hem leuk vind, kun je gewoon altijd een poging wagen. Mijn pet is ook niet perfect geworden.. Ik ben alleen al met de templates al 3 dagen bezig geweest. Er was nergens een gratis template te vinden van de pet, dus heb ik zelf templates getekend. Ik leg hieronder uit hoe je zelf deze Vaderdag pet thuis kunt maken.



Download linken:









Hoe maak je het:


Download de templates van de pet hierboven en print alles uit op wat dikker papier en in de kleur papier die jij leuk vind. Template 1 en 2 moet je 2x uitprinten.




Knip alle templates uit. Pak je hexagon (de 6 hoek) vorm erbij en de 6 rechthoeken.. ik begin met de bodem van de pet.




Vouw alle randen om van de rechthoeken zoals op de foto hierboven. De lange omgevouwen strook plak je onder de hexagon en de omgevouwen haaientanden plak je weer aan de volgende rechthoek..




Je plakt zo alle rechthoeken aan elkaar zodat je een bakje krijgt...




Je pakt de onderkant van de pet erbij en plakt je hexagon bakje er boven op. Volg de vorm van de onderkant van de pet. Dat is ook voor de helft een hexagon...




Nu komt het moeilijke gedeelte, de bovenkant van de pet. Op de foto zie je dat ik op 6 haaientanden een drupje lijm heb aangebracht. Ik dacht plak er 6 tegelijk vast, maar dan kom je straks een beetje te kort omdat de bocht erin zit. Ik zou i.p.v. met 6 haaientanden, met 3 beginnen haaientanden beginnen.



Herhaal dit met alle 6 de pet delen zodat (net zoals de foto hieronder) alles aan de bovenkant aan elkaar zit geplakt...




Volg rondom per 2 haaientanden naar beneden en plak alles vast en laat (elk stukje dat je plakt) eerst even goed drogen. Anders schiet het aan de andere kant weer los. De bocht naar beneden is wel even een lastig stuk om te plakken.. dus heb geduld!



Op de foto zie je dat ook ik heb zitten stoeien met de bocht en te snel verder ben gegaan waardoor de delen nu niet goed strak geplakt zijn.



Plak het rondje bovenop de pet..



Je plakt de bovenkant van de klep erop...



De "Beste papa van de hele wereld" tekst plak je voor op de pet...



Met een perforator stans je 6 rondjes uit. Dit worden de luchtgaatjes in de pet...



Plak de rondjes in de "bocht" op de pet..



En je Vaderdag pet cadeau box is klaar en kun je hem vullen met kleine cadeautjes en/of lekkers!




Super leuke cadeau verpakking voor Vaderdag! Voor degene die de pet gaan maken.. succes, heb geduld dan komt het wel goed. Veel plezier ermee!



bottom of page