top of page

Diy paashaas doosje maken

Ik heb weer een leuk diy project voor jullie! Het is een paashaas doosje en ik vind hem super cute geworden! Ik had ze in elkaar gezet maar vergeten om er stap voor stap foto's bij te maken. Maar het project is zo simpel dat je wel kunt zien hoe het in elkaar zit. Je kunt wel zien dat ik de bruine haas 's avonds heel laat nog in elkaar heb gezet. Had de leesbril niet op, aan de slordig uitgeknipte oren te zien. ow ow ow... Die knip ik straks nog even bij... Maar dit zijn de bunny's









Hieronder zie je een foto van de templates. Ik heb de doosjes op wit en op bruin craft papier geprint. Maar de kleur van de haasje bepaal je zelf. Het is wel... als je het op een ander kleurtje print dan wit, je de mallen van de ogen, neus en snorharen even op ander papier over moet trekken. Want roze printen op bruin papier, komt er helaas niet zo roze uit. Kies ook voor wat steviger papier anders scheurt het snel. In het doosje kunnen in totaal 7 paaseitjes!



Download link:




Hoe maak ik het:


Je print en knipt de template uit, vouwt de 2 hoofdjes en de 2 ander zijkanten naar binnen zodat er in het midden een vierkant te zien is. Plak dan het gezichtje en de binnenkant van de oren op de template. Pak alle oren bij elkaar en haal 1 zijkant over de oren heen. Dit doe je ook met de ander zijkant. Wel eerst even de paaseitjes erin stoppen. Ik heb er nog voor gekozen om een bloem met blad te maken en deze voor de oren op 1 (zij) flap te plakken. Vond het net ff iets fleuriger en meer aangekleed staan. Ook leuk om i.p.v. een bloem, een strikje erop te plakken. Of misschien heb je zelf wel iets anders in gedachten.


Hier is morgen de laatste schooldag en dan hebben de kids een week vakantie (carnaval) en dit is een leuk project om in de vakantie te gaan maken! En voor alle juffen die mij volgen, dit is ook heel leuk om met de klas te gaan maken voor Pasen! Heel veel plezier ermee en voor degene die ze gaat maken? Succes!

bottom of page