top of page

Diy cadeau kaart houder maken

Ik ben gek op cadeau kaarten. Niet alleen om zelf te krijgen maar ook om te geven. Soms zitten de cadeau kaarten in niet zo'n geweldig leuke verpakking. Of van die schreeuwende kleuren. Ik dacht... daar ga ik iets voor maken! Een universele verpakking voor elke gelegenheid. Of er nou iemand jarig is, of om iemand te bedanken of gewoon zomaar, je kunt hem altijd gebruiken!




Super leuk geworden toch! De cadeau kaart is heel makkelijk en snel te maken. Hieronder zie en lees je, hoe je hem zelf thuis kunt maken.



Wat heb je nodig:


x printer

x papier (wat ik gebruikt heb, klik hier)

x schaar

x lijm

x touwtje

x perforator

x cadeau kaart houder templates 1 & 2




Download linken:








Knip alles uit. Ik heb de hartjes in 6 verschillende kleuren toegevoegd. Er zit altijd wel een kleur bij die je leuk vind..




Vouw langs de vouwlijn eerst de linker flap (met de stippen) naar binnen. Dan kun je de rechterkant naar binnen vouwen. Deze vouw je gewoon tegen de flap aan de binnen kant van de stippen aan..



Meer hoef je niet te doen aan de kaart. Je gaat verder met de houder voor op de kaart..



Vouw de vouwlijnen naar binnen...



En breng lijm aan, alleen aan de onder flap en plak deze naar binnen dicht...



Dit heb ik zo gedaan omdat, het best een grote houder is en als ik mijn cadeau kaart erin zou doen, dan valt mijn kaart naar onder en dan zie niks van de kaart terug. En ik wil dat je de bovenkant van de cadeau kaart ziet op de kaart zelf. Dus het is eigenlijk een soort verhoging voor de kaart Als je de cadeau kaart erin doet dan stop het op de punt...



Plak nu de helft van de zij flapjes naar binnen...



Op deze foto kun je goed zien dat alleen de helft van de zij flapjes is geplakt. Eigenlijk tot het midden stuk..



Breng nu lijm aan, aan de zij flapjes en het midden stuk...



En plak de houder aan de rechter kant op de kaart. Je houder voor je cadeau kaart is klaar!



Plaats een cadeau kaart in de houder, schrijf een berichtje in de kaart en vouw je kaart dicht. De linker flap van de kaart hoort aan de bovenkant..



Kies welk kleur hartje je gaat gebruiken, pas je touw, garen of lint daarop aan. Wikkel het touw drie keer om de kaart.. Maak met een perforator een gaatje in het hartje en rijg hem aan het touw. Strikje erin en je eigen gemaakte cadeau kaart houder is klaar!



Eindresultaat:







Zo simpel om te maken en het ziet er super leuk uit. Ik heb iig een voorraadje liggen hier nu. Dus ik kan vooruit! Voor degene die de cadeau kaart houder gaat maken thuis, succes en veel plezier met maken!


x Debbie



Comments


bottom of page