top of page

Feestvarken schuifkaart

Ik zag op TikTok een schuifkaart voorbij komen en vond het idee zo leuk! Ik ben zelf malletjes gaan maken om zelf ook zo'n kaart in elkaar te zetten. Het varkentje had ik al een keer getekend voor de kegelpoppetjes en de verjaardagstaart heb ik erbij getekend. En zo is hij geworden...




Ik vind hem zo super cute geworden! Ik ga zeker nog meer leuke schuifkaarten maken. Maar voor nu eerst maar even uitleggen hoe ik deze feestvarken schuifkaart gemaakt heb...



Wat heb je nodig:


x printer

x papier

x lijm

x dubbelzijdig tape

x schaar

x potlood

x templates om de kaart te maken




Download linken:








Download de twee templates hierboven in de download linken, print ze uit en knip ze uit..



Vouw de kaart dubbel...



Draai de kaart (waar je de uitsparing van uit hebt geknipt) om en leg de lange strook er over heen.



Leg de strook tegen de kant aan en trek met een potlood de lange strook over..



Dit heb ik gedaan zodat ik met het dubbelzijdig tape niet over die lijnen kom. Dit gedeelte is het schuifvlak. En als en lijm/tape op zit, kun je de lange strook straks niet uit de kaart trekken omdat het dan daaraan blijft plakken..



Plak de kaart vol met dubbelzijdig tape..



En plak de kaart op de kaart die je dubbel hebt gevouwen. De tekst (gefeliciteerd met je verjaardag!) moet gecentreerd in het vlak zitten wat je uitgeknipt hebt..



Schuif de lange strook in de zijkant van de kaart over de tekst heen tot het einde van de kaart...



Plak een klein stukje dubbelzijdig tape aan het eind van de kaart, in de ronding van de uitsparing..



Plak de taart op dat stukje dubbelzijdig tape..



Pak de twee (soort van vierkantjes) stukjes erbij die op de templates staan. En vouw de twee zwarte lijnen die erop staan om naar binnen. Dit worden de bruggetjes voor het varkentje...



Plak de twee bruggetjes op de kaart. Meet even met het varkentje hoe hoog/laag je ze moet plakken. De bruggetjes moeten niet te zien zijn als je het varkentje erop hebt geplakt. Dus ik zou even meten en dan eerst 1 brug plakken, weer even meten en dan pas de onderste.. De holle gedeeltje van de bruggen moeten iig richting gleuf wijzen (zie foto hierboven)..


Plak het varkentje op de bruggen en dan ziet het er van de zijkant zo uit (zie hierboven)..




En dan is je feestvarken schuifkaart klaar...



Als je aan de strook aan de zijkant trek dan schuift de taart richting het varken en komt de tekst tevoorschijn!








Nou super leuk toch! En omdat ik er een dubbele kaart van heb gemaakt, kun je er nog iets leuks inschrijven. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is, anders even goed op de foto's kijken hoe ik het heb gedaan. Voor degene die de kaart gaan maken, veel maak plezier.


x debbie





Comments


bottom of page