top of page

Juf en meester afscheid kaart met tissue box (einde basisschool)

Ik kreeg een mailtje van Marian met de vraag of dat ik een kaart kon maken met een zakdoekje erop of eraan.. Om te geven aan de juf/meester als afscheid op school. Haar jongste zoon gaat de basisschool verlaten! Ik kwam op het idee om (i.p.v. een zakdoekje) een tissue box met een tissue op een kaart te maken. Ik heb het idee uitgewerkt en de kaart gemaakt om te zien of het wel leuk zou zijn. Nouuuu... ik vind het dus echt super leuk geworden!



Ik vond hem zo leuk, dat ik de tissue boxen maar gelijk in 6 kleuren heb gemaakt! Kun je zelf kiezen welke kleur box je op je kaart wilt hebben!



Wat heb je nodig:


x printer

x schaar

x lijm

x tissue

x de templates van de kaart ( die vind je hieronder)




Download linken:










Print de A6 kaart en template voor de tissue box en knip alles uit. Vouw de zijkanten van de tissue box (waar geen stippen op staan) om naar achter en knip het midden stukje waar de tissue in komt uit.



Knip of scheur een klein stukje tissue, vouw deze dubbel en plaats hem in het middenstuk van de tissue box. Breng lijm aan, aan de kantjes die je naar binnen omgevouwen hebt en plak de tissue box met tissue op de A6 kaart. En je leuke afscheid kaart voor de juffen en/of meesters is klaar om te geven!









Ik vertelde net al dat ik de tissue boxen in 6 kleuren heb gemaakt. Op de foto's zie je 3 kleuren. Alle kleuren staan in de download linken. Ik heb niet alle 6 kaarten helemaal gemaakt. Maar alle kleuren zijn stuk voor stuk super leuk om op de kaart te maken! Veel plezier met maken en geven!



Comments


bottom of page