top of page

Diy Kruidnoten/Pepernoten wikkel

De pepernoten liggen alweer even in de winkels en ik heb ze toen ook meteen weer gekocht. Verslavend lekker die dingen! Net zoals vorig jaar, heb ik ook dit jaar weer een leuke wikkel voor om de zakjes gemaakt. Ik noem het altijd, pepernoten! Dus dat had ik toen ook erop gezet, daar kreeg ik reacties op... Het waren kruidnoten! Oke dan... Ik zet er kruidnoten op! Toen kreeg ik weer reacties dat het pepernoten zijn whahah. Dus heb ik dit jaar een poll op Instagram gezet met de vraag. Wat vinden jullie? Zijn het kruidnoten of pepernoten? De uitslag daarvan lag heeeel dicht bij elkaar maar toch ging de meerderheid naar pepernoten. Nou wist ik nog steeds niet wat ik erop moest zetten.. Ik dacht, weet je wat.. ik maak gewoon 2 wikkels voor om de pepernoten/kruidnoten zakjes. Dan kunnen jullie zelf kiezen of dat je op de wikkel het woord pepernoten of kruidnoten wilt. Probleem opgelost!! Zo zijn mijn nieuwe ontwerpen voor dit jaar geworden voor om de zakjes..







Super leuk zijn ze geworden toch! En ze zijn zo simpel om ze thuis zelf te maken. Hieronder lees je wat je nodig hebt en hoe je zelf de wikkel om het zakje maakt.



Wat heb je nodig:


x zakje kruidnoten/pepernoten (uitdeelzakjes van Bolletje)

x printer

x schaar

x dubbelzijdig tape of lijm

x een kartel schaar (hoeft niet persee)

x de printables van de wikkels




Download linken:








Je download de wikkel door op de download link te klikken die hier boven staat, print de wikkel uit en knipt hem om de randjes uit. De wikkels op de foto heb ik op gewoon kopieer/print papier geprint (80 grams).



Ik heb dubbelzijdig tape gebruikt om de wikkel rond om dicht te plakken. Dubbelzijdig tape kun je vinden bij de Action. Maar met lijm kan het ook hoor. Je plakt het dubbelzijdig tape aan drie kanten. Dus je laat 1 kant (aan de korte zijde) vrij zoals op de foto hier boven.



Je haalt het velletje, die op de tape aan de korte zijde zit geplakt los. En plakt het midden dicht (zie foto hierboven).



Nu verwijder je het velletje van de tape dat aan de onderkant zit en plak de onderkanten recht op elkaar vast.



Het uitdeelzakje van de kruidnoten/pepernoten schuif je in de wikkel en haal nu ook het velletje van de tape die aan de bovenkant zit los en plak de bovenkant op elkaar.



Als je een kartelschaar in huis hebt is het leuk om aan de bovenkant en onderkant nog een klein randje karteltjes te knippen. Maar dat hoeft dus niet persee... Het is alleen een leuk effect. En dan is je kruidnoten/pepernoten zakje klaar! Dat ziet er toch veel leuker uit dan de originele verpakking die er omheen zit!


Veel plezier met maken!



bottom of page