top of page

Diy Sinterklaas stolp maken

Ik wilde een boterham voor mezelf smeren en had heeeel erg zin in hazelnoot pasta van Nutella. Boterham gesmeerd en de pot Nutella was leeg... Ik had de pot in de hand en kreeg ineens een leuk idee. Ik hield de pot op z'n kop en dacht, lijkt wel een kleine stolp! Daar ga ik iets mee doen. Pot schoongewassen, label eraf geweekt en naast mijn computer gezet. De volgende dag ben ik met de pot aan de slag gegaan. Ik heb er een Sinterklaas stolp van gemaakt!




Nou, die is toch wel heel erg leuk geworden! Al zeg ik het zelf. Super cute.. Wat je toch al niet kunt doen met een pot Nutella chocolade pasta. Dus voor de mensen die een kleine ronde pot Nutella in de kast hebben staan... niet weggooien! Hieronder leg ik uit hoe je deze leuke Sinterklaas stolp zelf kunt maken thuis.



Wat heb je nodig:


x ronde pot Nutella (200 gram)

x printer

x schaar

x dubbelzijdig tape of lijm

x sint en piet printables



Download linken:





Hoe maak je het:


Eet je pot Nutella leeg, was hem schoon en week het label eraf...



Download de templates van de sint en pietjes hierboven en print het uit op wat steviger papier..



Knip de figuurtjes grof uit, met ruimte erom heen,



Vouw aan de onderkant een stukje naar achter, dit word de plakrand voor in de stolp..



Knip nu de figuurtjes rondom uit..




Plak dubbelzijdig tape (of lijm) aan het omgevouwen stukje aan de onderkant..




En plak alle figuurtjes in de binnenkant van het deksel van de Nutella pot...




Kijk voordat je ze vast plakt, aan de voorkant, of je de figuurtjes niet voor elkaar hebt gezet. Dus een beetje verspreiden voor een 3D effect..



Alles vast geplakt in het deksel, dan kan het glas er over heen. En je Sinterklaas stolp is klaar! Super snel en simpel om te maken.



Het eindresultaat:







Gooi de pot niet weg als de Sint weer naar Spanje is.. Ik vind de stolp zo leuk geworden dat ik ook een Kerst versie ervan ga maken. Veel maak plezier!



Groetjes Debbie



bottom of page