top of page

Sint briefpapier met envelop

Kinderen vinden het leuk om een brief aan de Sint of piet te schrijven. Ze vermelden dan vaak welk speelgoed ze graag zouden krijgen en wat ze wel of niet lusten. En ze vertellen dan ook nog even dat ze heeeel lief zijn geweest! Om aan de Sint en/of Piet een brief te schrijven heb ik briefpapier gemaakt met een envelop!




Zo kunnen ze een brief schrijven aan de Sint en aan Piet en deze bij hun schoen leggen.. En de Sint en Piet kunnen een brief terug schrijven... Ik heb 4 verschillende enveloppen gemaakt en ze zijn hieronder te downloaden..



Download linken:






Hoe maak je het:


Download het briefpapier en envelop(pen) hierboven in de download linken. Ik heb het briefpapier op 120 grams papier uitgeprint en de enveloppen op 160 grams papier.




Voordat je de envelop gaat uitknippen is het wel handig om eerst de vouwlijnen te maken.



Leg een liniaal aan de inhammen op het papier, ik heb een tool om de vouwlijnen te trekken maar dat kan ook gewoon met bijv. de achterkant van een lepeltje of iets anders. Het gaat erom dat je een markering maakt en straks alles netjes strak kunt vouwen. En als je denkt dat je het zo ook wel gevouwen krijgt... ook goed natuurlijk!




Knip nu de envelop uit...



Vouw alle delen naar binnen...



En breng lijm aan aan het gedeelte waar de tekst opstaat. Lijm niet helemaal tot boven anders kun je de bovenkant straks niet in de envelop doen om de envelop te sluiten. Of je maakt de envelop dicht met een sluitzegel... Dan kun je tot boven lijmen..




Laat je kids een brief schrijven aan de Sint of Piet...



Stop de brief in de envelop en leg hem bij de schoen als ze die mogen zetten...



Ik heb een envelop gemaakt voor de Sint en één voor Piet maar ik heb ook twee enveloppen gemaakt voor als Sint of Piet (de ouders dus..) een brief terug willen schrijven. Dan hebben de kids niet alleen een brief geschreven aan de Sint maar krijgen ze ook post van de Sint terug! Nou dat vinden ze vast en zeker super leuk om te krijgen!!



Op elke envelop zit op de voorkant een ander afbeelding. Mijn kids zijn groot en ze hebben toen ze klein waren eigenlijk nooit een brief aan de Sint geschreven. Alleen tekeningen gemaakt. Dus lijkt het mij wel leuk om te lezen wat ze dan schrijven aan de Sint en/of Piet. Een leuke herinnering voor later ook!


Veel plezier ermee!



Groetjes Debbie




bottom of page