top of page

Diy borduurring met huisjes maken

Met een borduurring in huis, kun je zoveel leuke dingen maken. En het mooie is... als je erop uitgekeken bent dan haal je de ring los en maak je gewoon weer een nieuwe creatie. Handige dingen zijn het! Het was vies weer buiten en dus lekker binnen aan tafel zitten freubelen. Ik had een grote borduurring met een doorsnede van 26 cm. In de kast had ik nog witte stof liggen. Ik heb de stof om de ring gespannen en ik kon aan de slag!





Ik wilde huisjes op de stof gaan maken. Maar ik had geen hout meer in huis. En het moesten lichte en dunne huisjes zijn. Ik ben gaan neuzen wat ik nog in onze berging had liggen en kwam op het idee om de huisjes van Roer stokken te maken. Ik had een paar verf roer staven liggen van de Karwei ( die hebben van die mooie grote houten ). Dat is licht gewicht en mooie dunnen stokken. Ik ben daar met potlood huisjes op gaan tekenen in verschillende vormen en lengtes en manlief heeft ze voor mij uitgezaagd.



Daarna heb ik de huisjes 3 verschillende kleuren gegeven. Ik wilde ze niet allemaal hetzelfde dus heb ik met wat muur verf wat ik nog over had, 3 verschillende kleuren gemengd ( groen,bruin en wit ). Het zijn hele lichte tinten maar dat wilde ik juist hebben. Op de huisjes het ik met stift verschillende ramen getekend en op de stof uit de hand 2 bomen erop getekend met een dunne stift. De huisjes heb ik met houtlijm ( Pattex van de Action ) op de stof geplakt.




Toen ik klaar was dacht ik... Ik mis nog iets aan kleur. Ik heb mijn make-up tasje erbij gepakt en heb met een make-up kwast en licht bruin/oranje/roze blush poeder, lichte vegen onder de huisjes gemaakt en de lijnen van de bomen ook maar even bewerkt met die kleur. Nu vond ik hem af! Super leuke lichte pastel tinten zo alles bij elkaar. Ik zeg, missie geslaagd!

Het is ook leuk om een Kerst versie ervan te maken straks met zwarte stof en met een witte stift sterren en sneeuw boven de huisjes te tekenen. Ideetjes genoeg om er een draai aan te geven qua seizoen. Maar voor nu voor mij even deze versie.

Fijne dag vandaag..


bottom of page