top of page

Diy macrame ster van lollie stokjes maken

Een paar weken geleden liet ik jullie hier al zien, hoe je zelf een ster van lollie/ijs stokjes kunt maken. Ik vond de ster een beetje saai en wilde er iets anders mee doen. Ik heb om de ster stukjes macramé touw geknoopt en ik heb er dus een boho ster van gemaakt. En zo is mijn ster geworden!




Ik vind hem veel leuker nu, zo op mijn schap tegen mijn groen/grijze ( early dew ) muur. Hoe heb ik deze ster zo gemaakt? Ik ga het je uitleggen...


Ik heb de ster dus van lollie/ijs stokjes gemaakt. Hoe je die maakt? Lees je hier..

Ik heb in een hobby winkeltje macramé touw gekocht en heb een hele boel stukjes geknipt.






Ik heb één voor één alle touwtjes om de buiten rand heen geknoopt. Omdat de lollie stokjes rond zijn aan de onderkant stuitte ik op een probleempje. Je kunt daar niet verder knopen en blijf je dus een rond stukje lollie stokje zien op de hoeken. Dat heb ik zo opgelost ( zie foto's hieronder ).





Ik heb in een paar touwtjes knoopjes gelegd en dus over dat stukje lollie stokje geplakt met houtlijm. Probleem opgelost! Toen ik helemaal klaar was kwam het minder leuke werk. Alles uitkammen! Ppffff het is wel even een werkje en je krijgt er lamme armen van, maar toen ik alles goed uitgekamd had en alles in een ster vorm op lengte afgeknipt had, vond ik toch wel dat hij goed gelukt was!




Ik had de ster op mijn schap gezet en twijfelde of ik het midden stuk eruit zou halen. Ik vond de ster met het midden stuk en het macramé touw net even iets te druk. Ik was bang dat de ster niet stevig genoeg meer zou zijn en in elkaar zou storten. Ik dacht, ik probeer het gewoon en ik heb met een mesje het middenstuk bij de punten los gepeuterd. Ik dacht als hij niet stabiel genoeg is, plak ik het stuk gewoon weer ertussen! Maar hij bleef mooi stevig! En staat hij nu te shinen op mijn wandplank!


Op de foto hierboven zie je nog stukjes lollie stokjes waar ik het midden stuk vanaf gepeuterd heb. Ik vind het niet storend maar het kan zo maar zijn dat ik een keer mijn lijm pistool en macramé touw erbij pak en die stukjes nog even weg werk.


Fijne dag vandaag!



bottom of page