top of page

Diy macrame wandhanger maken

Op Pinterest vond ik een foto van een leuke wandhanger. Die stond op mijn lijstje om zelf een keer te maken. De wandhanger was met lontwol gemaakt en een houten ring. Ik ben opzoek gegaan naar een houten ring op internet, maar overal waren ze uitverkocht. Ik ben toen naar een hobby winkel gaan en daar hebben ze metalen ringen in tig verschillende maten. Met de ring onder mijn arm ben ik meteen naar de Zeeman gelopen om garen te zoeken in dezelfde kleur als hout. Ik dacht , ik ga wel zelf een hout look crieeren met garen! En meteen wat dikker wit garen om de draadjes te spannen.





Thuis ben ik meteen aan de slag gegaan, om de bruine garen om de metalen ring te draaien. Dat is wel even een werkje maar het ziet er heel mooi uit. Het lijkt dus echt hout nu. Ik dacht nu dat knopen nog... Ik ben op internet gaan zoeken en kwam een tutorial tegen van Beats and Basics. Zij legt stap voor stap met foto's uit hoe je de wandhanger kunt gaan knopen.




Op de site van Beats and Basics laat ze een andere versie zien, maar het ging er voor mij om, hoe ik het patroon moest krijgen. De onderkant heb ik gewoon laten hangen. Ik had weer niet goed naar haar uitleg gekeken en had de onderkant gewoon vast geknoopt. Ik dacht al waarom heeft zij het zo mooi strak aan de onderkant en bij mij niet... ( zie 1e foto bovenaan ). Dus de onderkant heb ik 2 dagen later nog aangepast.. ( zie foto hieronder )



Omdat ik zat te dubben of dat ik weer een blog op zou gaan zetten ja of nee. Heb ik toen ook maar meteen mijn eigen label aan de wand hanger gemaakt. Zooo hehe, nu is hij helemaal af en klaar. Hij hang hier mooi naast de pc te pronken aan de muur. Op naar een nieuw diy-project. Fijne dag vandaag!

bottom of page