top of page

Diy Macramé Kerst engel maken

Ik zat te neuzen op YouTube en kwam een leuk diy-projectje tegen. Het was een macramé engel. Nu weten sommige van jullie dat knopen niet echt mij ding is. Ik heb heel veel geduld, ook met klein priegelwerk. Maar van macramé word ik zenuwachtig en kriebelig. En toch blijf ik het proberen. Ik dacht toen ik het filmpje zag.. owwwww dat is simpel en zo gedaan! Dat was het ook wel hoor. Maar het is gewoon niks voor mij. Ik heb er dus ook maar 1 gemaakt en het resultaat is niet zoals in het filmpje geworden. Maar ik vind hem goed genoeg!! En ik hang hem straks ook gewoon lekker in mijn Kerstboom hoor! Hihihii.. Alleen dat uit kamen van het touw was echt takke werk. Hij is klaar en het was een éénmalig project voor mij. Ik wilde hem toch op mijn blog zetten omdat ik weet dat er heel veel macramé fans op deze blog komen en misschien maken jullie er wel tig voor in de boom. Nou dit is het eindresultaat van mijn eigen macramé Kerst engel!







Ik kan nu wel een hele video tutorial met uitleg maken, maar ik heb het zelf ook van Youtube en zij legt het zo goed uit hoe je de engel maakt. Dan ga ik die moeite niet doen. ( anders moest ik er nog één maken en vond één wel genoeg whahahaa..). Zie hieronder de uitleg hoe je deze macramé engel zelf kunt maken.




Die van mij lijkt echt niet op die van haar whahaha. Ik had dunner macramé touw in huis en daar heb ik het van gemaakt. En dat zie je dus meteen. En in haar video spuit zij de engel op het eind in met stijfsel. Ik heb dat gewoon met haarlak gedaan ( got2be gele bus, dat is net beton ). Dat werkt dus ook.


Voor degene die een poging gaan wagen.. succes met maken! Ik vind ze iig wel super leuk om te zien. Fijne dag vandaag!



bottom of page