top of page

Diy sneeuwbol kerstkaarten

Ik heb al diverse items gemaakt met transparante kerstballen. Ze blijven leuk om mee te knutselen! Na alle sint knutsels, ging ik aan de slag om Kerst illustraties te maken. De Kerstman, Kerstboom en rendier waren getekend, nu kon ik aan de slag met leuke dingen verzinnen en maken voor Kerst! Ik heb Kerstkaarten gemaakt met een halve transparante Kerstbal gevuld met een kerst illustratie en poeder sneeuw! En ik moet zeggen... ik vind ze echt heel erg leuk geworden. Leuk om te geven aan familie, vrienden enz. Maar ook super leuk om aan de juf en/of meester te geven op school. 1 nadeel voor als je ze wilt versturen.... ze passen niet door de brievenbus! Maar hè.. het is altijd leuker om iets persoonlijk te geven als versturen toch?



Ik was klaar om de kaarten in elkaar te zetten, maar kon niet verder omdat ik geen poeder sneeuw in huis had. Ik meen dat ik poeder sneeuw bij de Action heb zien liggen maar weet het dus niet zeker meer. Ik weet wel dat ik bij de Hema een stelling voorbij liep waar het hing. Toen ik thuis was, spijt dat ik het niet mee had genomen want dan had ik het al in huis gehad.



Gister heb ik deze zak poeder sneeuw bij de Blokker gekocht. Het is een zak van 1 liter en kost €2,50 . Ik heb eigenlijk niet zoveel nodig voor in mijn ballen, maar het komt straks met Kerst vast wel van pas als ik onze Kerst deco in huis ga zetten.




Wat heb je nodig:


x printables van de kerstkaarten

x printer

x poeder sneeuw

x halve transparante Kerstbal

x schaar

x lijm

x dubbelzijdig tape




Download linken:







Download de kerstkaarten hierboven in de download linken en print ze uit en knip ze uit. Knip het rondje die boven de tekst staat uit en laat het rondje die op de kleinere kaart zit zitten..



Knip de Kerstboom ( Kerstman en/of rendiertje) rondom uit en laat een klein randje wit aan de onderkant zitten.. Zie foto hierboven.



Vouw de kaart dubbel op elkaar...



Buig het witte randje onder aan de Kerstboom om naar binnen. Idem dito bij de Kerstman en rendiertje...



Plak op dat witte randje een stukje dubbelzijdig tape...



En plak de kerstboom in het midden van de transparante kerstbal. Buig de boom zodat hij recht omhoog staat.. Mijn transparante Kerstbal heb ik gekocht bij de Wibra en heeft een doorsnede van 6 cm. meer info over de ballen vind je hier




Strooi wat poeder sneeuw in de bal voor de Kerstboom...



Breng lijm aan op de zwarte cirkel van de kleine kaart...



En plak de kerstbal op de kaart...



Leg nu eerst je kaart met sneeuwbol eerst in de grote kaart en maak hem dicht. Kijk eerst of dat het allemaal wel goed past. Past het niet? knip je rondje even bij.. Past het goed en zit het in het midden? Dan kun je de binnen kaart na gaan vastplakken in de buiten kaart..




Breng lijm aan bovenop de binnen kaart en plak de bovenkant er bovenop vast..



Druk de randjes goed aan en laat alles goed drogen. En dan is je sneeuwbol Kerstkaart klaar! Ik vind ze alle drie super leuk maar de sneeuwbol kerstkaart met het rendiertje is toch wel mijn favoriet!



Mijn eindresultaat:










Het is geen moeilijk project om te maken. Je moet wel even opletten als je de binnen kaart erin gaat plakken of hij wel recht boven de buiten kaart zit. Scheef geplakt? Dan krijg je de boven kaart niet er over heen en moet je opnieuw beginnen. Dus let daar wel even op. Je kunt de kaarten nog mooi inpakken in transparante cellofaan met labeltje en/of strikje eraan en er een leuk pakketje van maken voordat je het gaat geven!



Veel plezier ermee!




Groetjes Debbie

Comments


bottom of page