top of page

Diy box Februari24

Vandaag is bekend gemaakt wat er in de box van Februari24 zit en wat je dus kunt maken. Met deze box ga je dip dye kaarsen maken. De box van September18.nl is door Daffiesdiy.com samengesteld. En er zit dus alles in wat je nodig hebt om van de kaarsen een mooie dip dye creatie te maken.



Hierboven zie je mijn eindresultaat. En hieronder laat ik zien hoe ik de box gemaakt heb..


Wat zit er in de box:


x witte dinerkaarsen

x zakje soja wax

x verschillende kleur pigmenten

x cilinder vormige bekers

x roerstaafjes




Ik heb een pan en een ovenschaal erbij gepakt, keukenrol en een ondergrond waar ik lekker op kan knoeien..



De soja wax heb ik in een oude ovenschaal gedaan en toen in een pan met water gezet. De soja wax au-bain marie laten smelten in die ovenschaal.. Dat was een fout nummer die ik maakte.. Ik dacht pak een hele oude ovenschaal erbij en die ga ik ook niet meer schoon maken, maar gooi ik straks meteen weg. Daar zit dus geen schenk tuit aan.. En het is de bedoeling dat je de wax over gaat gieten in de 4 cilinder vormige bekers die in de box zitten. Nou ik kan je vertellen... dat gaat dus niet. Dan giet je dus heel veel naast de bekers! Dus even een tip van mij: Pak iets wat smal aan de bovenkant is of iets waar een schenk tuit aan zit...



Ik heb de soja wax in 2 cilinder vormige bekers gegoten (maximaal de helft) en bij allebei 1 kleur pigment toegevoegd.. Even goed roeren met het roerstaafje totdat alles helemaal is opgelost. Ik heb de kleurpigment er helemaal ingegooid. Je kunt ook eerst een stukje afbreken en dan een deel in de soja wax gooien. Dan krijg je een lichtere kleur. Gooi je hem net zoals ik gedaan heb, de kleur pigment er helemaal in 1x in, dan krijg je een donkere kleur.



En dan is het dippen!!! Dip de bovenkant, de onderkant, recht of schuin. Wat jij leuk vind! Wil je een schuin kleur effect op je kaarsen? Hou dan de beker schuin als je gaat dippen.. Je kunt ook 2x dippen voor een nog diepere kleur effect!



Heb je een kaars gedipt? Zet hem dan rechtop tegen bijv. een snijplank om te drogen.. Ben je met 2 kleuren klaar? Dan maak je de andere twee bekers met de andere kleuren klaar.. Als je ze alle 4 tegelijk aanmaakt, dan stolt de wax van de ander bekers heel snel en voordat je daar in gaat dippen is het gestolt. Krijg je klontjes en word het dik. Denk je ships... wilde nog een keer dippen en de groene en begint de wax al te stollen? Zet de cilinder vormige beker met wax en kleur even terug in de pan met water en smelt het weer zodat het weer vloeibaar word!



Mijn eindresultaat:


Ik vond het heel leuk om te doen en je kunt de kaarsen zo gek maken als je wilt. Voeg er stippen aan toe of glitters. Bij de andere ambassadeurs van September18 zie je weer andere creaties. Zo maakt iedereen het op hun eigen manier. Super leuk om te zien en je krijgt er weer inspiratie van!






Wil je dit ook zelf maken en deze leuke diy dip dye kaarsenbox van Februari24 bestellen? Dan heb ik hieronder een leuke kortingscode voor jullie..



Kortingscode Debbie15


Als je deze box graag wilt maken, meld je dan aan voor 1 Februari bij September18.nl en gebruik dan bij je bestelling de kortingscode Debbie15



Als je een losse box besteld bij September18.nl (45 euro), een kidsbox of het membership, dan krijg je zelfs maandelijks 15% korting.

Word je member van September18, dan betaal je maar 29 euro en ontvang je een leuke welkom box naar keuze!



x Debbie


bottom of page