top of page

Diy box Mei24

Met de diy box Mei24 van September18.nl ging ik iets maken wat ik nog nooit eerder gedaan had.. Ik ging borduren! Ik de box stond, in de werkbeschrijving, twee afbeeldingen die je op de stof kon borduren maar ik wilde weer eens iets anders doen. Ik ben op Pinterest gaan neuzen en kwam een borduurwerk tegen met fluffy tekst. Ja, dat wilde ik ook gaan maken!



Super leuk geworden toch! Ik vind hem leuk iig.



Hierboven zie je wat er allemaal in de box zit.



Zoals ik al zei, wilde ik iest anders gaan borduren. Ik heb twee ontwerpen gemaakt op mijn computer. Het woordje hej. voor in de cirkel en een ijsje met drie bolletjes voor in de driehoek.



Ik heb de stof op tafel gelegd en het woordje hej. op papier overgetrokken. Daarna het papier van de stof af gehaald en daar zag je het woord staan op de stof..




Met potlood heb ik de lijnen op de stof overgetrokken zodat de lijnen meer zichtbaar waren..



De stof in de cirkel gespannen dus ik kon aan de slag..



Ik heb een steek gebruikt waar je lange lussen aan de bovenkant overhoud. Eerst de omtrek van de letter geborduurd en toen de hele letter ingevuld met lange lussen..



Uiteindelijk kwam het er zo uit te zien... Ik dacht nog, nou dat weet ik ook niet of dat wel iets word..



Toch maar door gegaan met de rest van de letters...



Toen zag het woordje er zo uit... pppffff.. Ik bleef mijn twijfels houden.



Toen ik eenmaal de schaar erin zetten, en alle letters strak op dezelfde hoogte had afgeknipt, werd ik weer blij..



Yes!! Wat ik in mijn hoofd had zitten en wat ik graag wilde was gelukt!



Het is een aaibaar woordje geworden, het voelt echt super zacht. Mijn eigen kleine tapijtje! :) Ik heb de stof die om de ring heen bungelde rondom afgeknipt..



Met een paar steken om en om rondom...



En daarna strak aantrekken, werk je het overtollige stof mooi weg naar de achterkant.. Mijn eerste borduurwerk was af. En wat ben ik super blij met het eindresultaat!




Op naar nummer twee.. de driehoek!




Weer de fluffy steek (ik noem het al de tapijtjesteek). Ik heb eigenlijk precies hetzelfde gedaan als bij het woordje hej.



Bij het hoorntje van het ijsje heb ik verticale lijnen geborduurd en daarna met een iets donkere kleur garen de wafel strepen erop geborduurd..



Daarna per bolletje weer de fluffy lussen steek gemaakt. Eerst de omtrek, daarna invullen. Ik heb elk ijsbolletje een andere kleur gegeven..



Daarna alle lussen weer afgeknipt...



Het overtollige stof weer weg gewerkt naar de achterkant net zoals de cirkel. Ik heb nog een paar witte steekjes rondom het ijsje geborduurd voor een speel effect. En toen was ook de driehoek klaar!





Ook dit eindresultaat vind ik super leuk geworden. Omdat het geen alledaagse steek is die je normaal in een borduurwerk tegen komt, heb ik van de "fluffy" steek een tutorial gemaakt. En hieronder vind je ook een download link naar deze twee afbeeldingen voor als je dit ook graag wilt maken!


Download linken:





Video tutorial van de fluffy steek:





Hieronder zie je mijn borduurwerkjes samen. Aangezien ik nog nooit een borduurwerk heb gemaakt moet ik zeggen dat ze goed gelukt zijn en dat ik het super leuk vond om dit te maken.




Wil jij, na het zien van deze twee leuke borduurwerken, ook zo'n leuke diy box van September18.nl?


Meer info over deze leuke diy box vind je op de website van September18.nl 

Als je de box besteld, dan heb ik een leuke kortingscode voor jullie.. Typ bij het bestellen van de box de Kortingscode Debbie15 in.


x debbie



bottom of page