top of page

Diy box Januari24

Joehoeee... de eerst diy box van het jaar 2024. En een hele leuke ook! Als ambassadeur van September18.nl mocht ik de box natuurlijk weer uittesten. Met deze box ging ik aan de slag met Raysin (Raysin is een zuiver wit giet/gips poeder). En maakte deze leuke kaarsenhouders..




Ik heb er alleen lange kaarsen in gezet maar je kunt ze ook gebruiken als waxinelichtjes houder. Er zit 1 gietmal in de box en door de mengverhoudingen anders aan te maken kun je kaarsenhouders maken van 7,5 cm, 5,5 cm en 4 cm. Dan krijg je net zoals je ziet op de foto hierboven, drie verschillende maten.



Dit zit in de box: Raysin, een mal, een roerstokje en 2 blaadjes met tekst/afbeeldingen die je op een kaars kunt maken..



Je weegt het water af...



En je weegt de raysin af...



Giet het water bij de raysin en roer het heel goed door tot alles klontjes weg zijn en er een gladde massa overblijft..



Giet de massa in de bijgeleverde mal, klop tegen de mal om luchtbellen eruit te kloppen en laat het ongeveer een uur drogen...



Haal de mal eraf en er komt een fluweelachtig oppervlak onderuit. Helemaal egaal en strak! Dit was mijn eerst kaarshouder (7,5 cm) en heel goed gelukt. Bij de tweede kaarshouder (5.5 cm) wilde ik een experimentje doen. Ik wilde proberen om er iets uit te laten..



Ik heb van dik dubbelzijdig tape (action) een hartje geknipt...



Deze in de mal geplakt (wel even gemeten ofdat het hartje in het midden van de kaarshouder zou zitten, hou rekening met de maat als je de mal gaat vullen). Even stevig aangedrukt en de mal gevuld met de raysin. Weer een uurtje gewacht en toen ik de mal eraf ging halen was ik zo benieuwd ofdat mijn experimentje gelukt zou zijn..



Tadaaaa.... een hartje eruit gestanst!! super goed gelukt. Bij de derde kaarsenhouder (4 cm) heb ik van dubbelzijdig tape een huisje geknipt en dus hetzelfde gedaan als bij het hartje... Ook die is goed gelukt!



Ik heb 3 witte kaarsen erbij gepakt en uit de tekst/afbeeldingen kaartjes die in de box erbij zitten, een paar afbeeldingen uit geknipt.. Deze ongeveer 30-60 sec. in lauwwarm water gelegd (tot het papier van de folie loskomt) en op de kaars gemaakt...





Kaarsen en kaarshouders klaar! En dit is mijn eindresultaat:






Wil je liever een kleurtje op je kaarsenhouders? verf ze in een kleurtje of voeg kleurstof toe aan het mengsel voordat je gaat gieten. Of misschien heb je zelf wel een super leuk idee!


Als je deze leuke diy box wilt bestellen, dan heb ik hieronder een leuke kortingcode voor jullie..


Kortingscode Debbie15


Als je deze box graag wilt maken, meld je dan aan voor 1 Januari en gebruik dan bij je bestelling de kortingscode Debbie15


Als je een losse box besteld bij September18.nl (vanaf 45 euro), een kidsbox of het membership, dan krijg je zelfs maandelijks 15% korting.



x Debbie

bottom of page