top of page

Diy box Maart 24

De diy Maart24 box van september18.nl is een super leuke box. Met deze box ging ik aan de slag met aquarel. De box is in samenwerking met Atelier Leut uit België en ik ging dus aan de slag met waterverf. Bij aquarel maak je gebruik van speciale aquarelverf die je zelf verdunt met water. Hoe meer water bij de aquarelverf hoe lichter de kleur word.




Ik vond het best wel spannend, omdat ik dit echt nog nooit gedaan heb en bij aquarelen moet je niet te netjes werken. En ik ben echt iemand die altijd alles netjes tussen de lijntjes kleurt. Die knop moest wel echt even om bij mij. En toen kwam de vraag bij mezelf... wat ga ik maken?


Ik heb met potlood en papier een paar simpele schetsen gemaakt en deze overgetrokken op mijn pc. Die heb ik uitgeprint en heel dun met een potlood, over getekend op het aquarel papier die in de box zit. En van daar uit ben ik met de aquarel verf en water aan de slag gegaan.



In de Maart24 box zit aquarelverf (12 verschillende kleuren), penselen, een mengbakje, mooi speciaal aquarelpapier en een werkbeschrijving. Dus alles wat je nodig hebt om lekker aan de slag te gaan. Ik heb zelf 7 tekening schetsen gemaakt (soort van hulp lijnen) voor als je het moeilijk vind om zelf iets op papier te maken. En ik heb er 7 tekst labels erbij gemaakt. Ik vond het wel leuk om dat onder (of boven) de aquarel tekening te plakken. Vind je de tekeningen leuk/handig om te hebben? Dan kun je de 7 tekeningen en 7 tekst labels hieronder downloaden..



Download linken:








Ik ben begonnen met de tekening, bloemen in pot. Ik heb deze tekening uitgeprint en met potlood licht na getekend op het aquarel papier. Teken het heel dun na. en na het tekenen kun je nog met een gum lichtjes over de tekening gaan. Dit heb ik gedaan omdat je anders nog de potlood lijnen door de aquarelverf ziet doorschijnen en dat is zonde. Het is de bedoeling dat het dus echt dunne hulplijnen worden...



En dan is het verf in het mengbakje, bakje water erbij wat keukenpapier erbij om het overtollige water af te deppen als je teveel hebt en mengen maar! Klein beetje kleur en elke keer een beetje water erbij totdat je de gewenste kleur hebt. Hoe meer water bij de kleur des te lichter dat je kleur word. Zit de kleur die je wilt niet in het pakket? Meng dan twee kleuren bij elkaar en voeg dan water toe. Breng schaduwen aan door de kleur op je tekening dunner te maken door meer water toe te voegen. En speel zo met de kleuren en vooral niet te netjes.



Ik vond het leuk om een paar kleine stippen op de pot te maken. Dit heb ik gedaan toen de aquarel tekening droog was met een zwarte fine liner..



En om de tekening helemaal af te maken, heb ik de tekst van harte gefeliciteerd uitgeknipt en van het aquarel papier een (iets groter dan de tekst) rechthoek uitgeknipt en dit samen met de tekst op de kaart geplakt. Zo mijn eerste aquarel tekening is klaar!













De bloemen in pot, bos bloemen met hand, de taart en bloemen in kopje zijn toch wel mijn favoriet! Ik vond het heerlijk en ontspannen om te doen. Met een kopje thee erbij en een muziekje op de achtergrond was ik zo een paar uur verder.


Wil je dit ook zelf maken en deze leuke diy box botanische aquarel van Maart24 bestellen? Dan heb ik hieronder een leuke kortingscode voor jullie..



Kortingscode Debbie15


Als je deze box graag wilt maken, meld je dan aan voor 1 April bij September18.nl en gebruik dan bij je bestelling de kortingscode Debbie15



Als je een losse box besteld bij September18.nl (45 euro), een kidsbox of het membership, dan krijg je zelfs maandelijks 15% korting.

Word je member van September18, dan betaal je maar 29 euro en ontvang je een leuke welkom box naar keuze!



x Debbie

bottom of page