top of page

Verjaardag cadeau box

Verjaardag geld cadeautjes... Normaal als je geld geeft aan iemand voor zijn/haar verjaardag, dan koop je een kaart en daar stop je dan het geld tussen. Niet echt een super leuk cadeau om te geven. Maar we doen het allemaal al jaren. Ik dacht... daar moet verandering in komen. Waarom zou je geen leuk verjaardag geld cadeautje kunnen geven? Ik heb een doosje gemaakt, waar je een ballon gevuld met confetti en geld in kunt doen. En aan de ballon een lintje met een kaartje. Op dat kaartje zit een saté prikker... met die saté prikker prik je de ballon kapot. De confetti en het geld knappen uit de ballon en zo heb je een echt verassing geld cadeautje om te geven. En... als het doosje dicht zit, dan ziet het eruit als een echt verjaardagscadeautje! Nou, hoe leuk is dat dan om te maken en te geven!



Hieronder leg ik stap voor stap uit, hoe je zelf dit leuke verjaardag doosje kunt maken.



Wat heb je nodig:


x Printer

x schaar

x Lijm

x Ballon

x Confetti

x Geld

x Saté prikker

x Lintje

x Templates




Download link:




Download de templates van de verjaardag cadeau box, in de download link hierboven. Print en knip alles uit..



Vouw alle vouwlijnen om naar binnen...



Breng lijm aan op alle omgevouwen stukken van template 1. Dit word de bodem van het doosje...



Plak de delen (zijkanten) van template 2 en 3 aan de bodem vast zodat het een bakje word..



Template 4 is de deksel van het doosje. Plak de zijflapjes aan de lange gedeeltes vast...



Knip de afbeeldingen van de cadeautjes uit, breng lijm aan aan de achterkant van 1 cadeautje. Leg je saté prikker in het midden op het cadeautje en plak het andere cadeautje er boven op...




Maak met een mesje 2 sneetjes in het kaartje en rijg de saté prikker er door heen...



Pak je ballon en de confetti erbij... Ik was even aan het denken hoe ik het geld en de confetti in de ballon kon krijgen. Ik heb van dikker papier een soort trechter gemaakt en zo alles in de ballon gekregen!




Alle confetti en het geld in de ballon gekregen. De ballon opgeblazen, let wel op dat je de ballon niet groter opblaast dan dat het doosje is. Anders past hij niet erin. Met een perforator heb ik een gaatje in het (prik mij lek) kaartje gemaakt. Een leuk lintje eraan gemaakt en deze weer vast gemaakt aan de ballon. Ballon in het doosje gedaan en je leuke verjaardag geld cadeautje box is klaar! En als finishing touch, heb ik om het doosje nog een roze lintje geknoopt en bovenop een strikje gelegd. Nu is het een echt cadeautje pm te geven!











Ik vind dit verjaardag geld cadeau box echt zoooo leuk geworden. Dit ga ik vaak gebruiken! En misschien ga ik er nog meer maken maar dan voor andere gelegenheden. Dus deze cadeau boxjes met ballon zie je vast nog wel een keer terug komen.


Veel plezier ermee!



bottom of page