top of page

Maak je eigen Sint en Piet aftelkalender met Hema stickers

Nog een paar dagen en dan komt de sint weer in ons landje! Alle kids stuiteren weer van links naar rechts. Ik ben al een hele poos uit die tijd maar het blijft leuk.. Ik heb een aftelkalender gemaakt om samen met je kid(s) de dagen af te tellen van het moment dat hij in ons land is tot 5 December pakjesavond!




Je kind plakt elke dag een sticker en zo de hele kalender tot 5 December door. Super leuk toch! Elk jaar maak ik wel een Sint en Piet aftelkalender. Dit jaar dacht ik... ik wil een keer geen standaard A4 blad als aftelkalender maar iets nieuws. Nou ik dit is het geworden.. een omslagkalender!



Wat heb je nodig:


Printer

Stevig papier / karton

Schaar

Lijm

Perforator

2 sleutelhanger ringen

Sint stickers van Hema

Printables van de houder en aftelkalender



Download linken:






Download de houder en kalender hierboven en print alles op stevig papier uit. Knip alles uit en op de houder zie je op 1 blad bovenaan 2 rondjes. Leg de 2 blaadjes van de houder op elkaar en knip de gaatjes door.



Vouw nu bij alle twee de blaadjes de onderkant om op de lijn. Mijn logo komt aan de achterkant..



Breng aan 1 kant op de omslag lijm aan...



En plak hem op de andere omslag. Zie foto hierboven... Zo moet het dan eruit komen te zien..



Knip met een perforator 2 gaten in de hele aftelkalender..



Pak de sleutelhanger ringen erbij en draai ze schuin door de houder en de kalender. Dit is wel even lastig..



Ik wilde de kalender rechtop zetten maar de houder was te slap en de hele handel viel dus om. Ik heb de kaarten van de aftelkalender op te dik papier geprint en dat word dan top zwaar tegen over de houder. Dit heb ik opgelost door een stuk karton (van een brievenbus doosje) op maat te snijden (14 x 3 x 14 cm) en deze aan de binnenkant van de houder te lijmen..



Nu bleef hij heel goed staan en was lekker stevig dus dat is wel een tip van mij..



Plak op elke dag (waar plak hier een sticker staat) een sticker en zo vink je de dag af en weer een dagje dichter naar 5 December!









Nou een keer heeeel wat anders toch! Super leuk en je kunt hem zelf maken. Heel veel plezier ermee.


x Debbie



bottom of page