top of page

Gelukspoppetje

Ik zei het toch... ik voel een nieuwe hobby aankomen! Mijn vorig post van de debbles gelukspoppetje A6 kaart vond ik zo leuk geworden, dat ik hem na wilde maken in een echt gelukspoppetje! Sjonge jonge, dat viel nog niet mee al die kleine dunne lijntjes en bloemen op een 25 mm kraal te maken. PPfff.. ik heb wel ff gevloekt hoor. De penselen waren gewoon te dik. Mijn man zei... je moet gewoon een paar haren rondom van de penseel afknippen zodat hij dunner word.. Ik heb nu dus al 3 penselen aan gort geknipt. Het was hem elke keer gewoon net niet! Had ik bij penseel nummer 3 bijna de dikte die ik wilde.. ik denkt, nog een paaaaar haartjes eraf. Knip ik per ongeluk alles eraf. Dus ik had alleen nog de penseel zonder haren erop in mijn hand! ....zucht.... Na een hoop gepier en een portie doorzettingsvermogen is me het dan toch gelukt! En zo is hij geworden..





Ik ben niet helemaal tevreden dus ben ik gaan googlen naar dunnere fine art line penselen. Die heb ik gevonden en besteld. Dus daar moet ik nog even op wachten..




Hierboven zie je de A6 kaart (die kun je hier downloaden) Daar moest mijn gelukspoppetje op gaan lijken!



Het mondje erop, aflakken en in elkaar zetten! De volgende keer toch maar het gezichtje een kleur geven. Vind de houtnerf door het snuutje heen een beetje storend! Ennnn een schildering op de buik maken met mijn nieuwe bestelde penselen!






Maar, hij is wel leuk geworden zo toch! Op naar de volgende.. of een keer een peg poppetje? We zullen zien... Fijne dag vandaag!


Groetjes Debbie




bottom of page