top of page

Diy gnome maken

Op Pinterest kwam ik elke keer deze leuk wezentjes tegen. Ik had een paar voorbeelden opgeslagen op mijn mobiel en liet ze aan mijn dochter zien. Ik zei... kijk dan wat leuk, dat is een Gnome. Zegt ze... een kabouter... ik zeg nee, een gnome! Zeg ze ja mam... dat is Engels voor kabouter... ik: ............ whahahaha ow echt weer iets voor mij. Ik kan wel een beetje Engels maar dit woord had ik nog nooit voorbij horen komen. Vond het wel een leuk woord een Gnome. Klink leuker dan kabouter! Voel me soms heel dom, als ik mijn kids Engels hoor praten met elkaar online. Hun zijn ermee opgegroeid, apparaten en de Engelse taal. Ik niet! Ik hou het daar maar op hihihi..

Ik vond een GNOME dus wel leuk en wilde er zelf ook 2 maken voor op mijn schap.




Ik had van onze bos wandeling laatst, nog genoeg dennenappels over en daar wilde ik ze van gaan maken. Dan heb ik alvast het lijf / de basis van het wezentje. Ik heb nog een stukje fluffy stof weten te vinden, in mijn bak met rest stofjes. en lontwol had ik ook nog op de schap liggen. Een stukje bruin touw en 2 houten kralen voor de neus. Alles bij de hand dus ik kon beginnen!






Eigenlijk is het super simpel omdat je de dennenappel hebt als basis. Het is nog een stukje lontwol voor de baard en de muts maken en erop zetten. De lontwol prop je onder de muts, je maakt een strikje in de punt van de muts met touw en plakt met lijm de houten kraal die dient als neus op het lontwol. En klaar is je Gnomepie!




Bij de ginger gnome heb ik gekozen voor rood/oranje lontwol en ik heb hem 2 vlechten en een snor gegeven. Ik wilde niet 2 dezelfde wezentjes op de schap naast elkaar hebben staan. Ik vind ze super leuk gelukt. Helemaal niet moeilijk om te maken, vooral omdat je met dennenappels de basis al hebt. Door de dennenappels is het een Herfst gnome geworden..

Fijne dag vandaag!


bottom of page