top of page

Diy Herfst eekhoorn maken

Je hebt op mijn site misschien al het diy Herfst hertje maken voorbij zien komen... Wat zijn die vaak gedownload en wat heb ik daar veel leuke reacties op gehad. Het hertje krijgt er een vriendje bij, namelijk de eekhoorn!



Ook super cute toch! Net zoals bij de hertjes heb ik de eekhoorntje in twee verschillende maten gemaakt. Klein en groot. Hieronder vind je de download linken naar de eekhoorntjes en leg ik uit, hoe je ze zelf thuis kunt gaan maken..



Wat heb je nodig:


x printer

x schaar

x lijm of dubbelzijdig tape

x takjes/eikeltjes enz.. voor decoratie

x gekleurd papier

x printables van de eekhoorntjes



Download linken:






Hoe maak je het:


Download de printables van de eekhoorntjes hierboven in de download linken. En print het op wat steviger papier uit en knip ze uit..



Op de plakrand, plak je dubbelzijdig tape of breng je lijm aan...



Plak de eekhoorn dicht aan de achterkant...



Druk nu het eekhoorntje plat naar beneden. Let wel even op, dat de hand en voet en de zijkant van de staart precies in het midden zit. Je hoeft niet alles helemaal plat te drukken. Als je het witte gedeelte aan de zijkanten en bovenaan maar goed plat drukt.



Hou het eekhoorntje plat gedrukt en knip nu met een schaar, de omlijning van de voor en achterkant van het eekhoorntje in 1 x uit. Maar alleen het witte gedeelte.



Ik knip eigenlijk bij alles altijd een klein stukje voor de zwarte lijn uit. Dan krijg je een klein wit randje om de omlijning. Heeft dat een reden? Nee, ik vind het dan wat mooier er uit zien..



De handjes en voetjes blijven dus aan elkaar zitten en knip je dus niet door...



Idem dito met de staart.. Het bruine gedeelte knip je niet door...



Knip (of zoek) een takje uit je tuin waar je een leuk klein kransje van kunt maken..



Het takje maakte ik vast aan elkaar met garen, lijmen lukte niet...



Knip kleine stukjes papier voor de "bloemen" voor op de krans. Ik vond roze wel een leuke accent kleur. En lijm ze vast op de krans..



Het andere eekhoorntje kreeg roosjes op het hoofd, net zoals het hertje.. Maar je maakt erop wat je zelf leuk vind.. Lijm wat takjes / eikeltjes / blaadjes of iets anders in de handjes vast. En je eekhoorntjes zijn klaar! Weer een leuk project om samen met je kids te maken in de Herfst vakantie!



Het eindresultaat:






Veel plezier met de printables en heel veel plezier met het maken van deze lieve eekhoorntjes! Heb je deze eekhoorntjes gemaakt? Dan wil ik jou versie wel heel graag zien! Deel ze op Facebook en/of Instagram en tag: like it like deb erin. Dan kan ik ook zien hoe jullie eekhoorntjes zijn geworden!


Tip:


En tip even alle juffen en meesters op school.. Die vinden dit soort kleine projecten super leuk om in de klas te maken samen met alle kids! En ook een leuke tip voor alle begeleiders in de zorg!

x Debbie




bottom of page