top of page

Diy Herfst hertje maken

Het is alweer even geleden dat ik iets voor kinderen heb gemaakt. Mijn kids zijn groot dus maak ik ook minder voor kleine kinderen. Maar blijf het altijd wel heel leuk vinden om het te doen. Dus heb ik hier een leuk klein diy projectje om samen met je kids te maken. Ook leuk om dit samen in de Herfstvakantie te gaan doen!



Het zijn 2 Hertjes en ik vind ze super cute geworden.. Ik heb een grote en kleine variant gemaakt. Hieronder laat ik zien en leg ik uit, hoe je deze leuke hertjes zelf kunt gaan maken thuis!



ꕤ Wat heb je nodig:


x printer

x schaar

x lijm of dubbelzijdig tape

x takjes voor het gewei

x gekleurd papier/lint

x printables van de hertjes




ꕤ Download linken:





Hoe maak je het:


Download de printables van de hertjes hierboven in de download linken. En print het op wat steviger papier uit..



Knip de printables uit, zoals hierboven op de foto. Dus eerst de lijnen van de rechthoek..



Breng dubbelzijdig tape (of als je dat niet in huis hebt gewoon lijm) aan op de plakrand...



Plak de achterkanten op elkaar dicht. Nu heb je een soort van wc rolletje..



Druk nu het hertje plat naar beneden. Let wel even op, dat de punten van de oren en de onderkant van het lijfje precies in het midden zit. Je hoeft niet alles helemaal plat te drukken. Als je het witte gedeelte aan de zijkanten maar goed plat drukt. Het bruine gedeelte van het lijfje (aan de zijklant) hoeft niet plat gedrukt te worden..




Hou het hertje plat gedrukt en knip nu met een schaar, de omlijning van de voor en achterkant het hertje in 1 x uit. Maar alleen het witte gedeelte. Als je het bruine lijfje mee uit knipt dan knip je het lijfje door.



Op de foto hierboven, zie je hoe het eruit ziet als al het witte gedeelte uitgeknipt is..



Plak aan allebei de binnenkanten van het hoofd, een klein stukje dubbelzijdig tape of lijm. Hier komen de takjes (het gewei) aan vast te zitten..



Haal wat kleine takjes uit je tuin en plak de takjes aan de binnenkant op het dubbelzijdig tape.. duw de 2 delen van het hoofdje op elkaar en de takjes en het hoofd zitten vast aan elkaar..



Pak wat gekleurd papier erbij voor de roosjes en het strikje. Of als je zelf nog iets anders hebt liggen om erop te maken. Leuk lint of touw enz.. Wat je zelf leuk vind, maak je erop. Ik heb roze en wit papier gebruikt voor de roosjes. Knip een rondje van ongeveer 2 en een halve centimeter en knip als een slag in het rondje naar binnen ( zie foto hierboven). Dit hoeft niet netjes en recht, dat heb ik ook niet. Als je het bij de punt strak gaat oprollen naar binnen, dan krijg je een heel mooi roosje..




Draai/rol dus de roosjes strak naar binnen op en plak ze aan de onderkant vast.. Tip: Je rolt de roosjes strakker naar binnen als je de punt van het papier vast houd met een pincet!



Leg de roosjes uit op het hertje om te bepalen waar je ze wilt hebben en plak ze vast..



Voor het grote hertje heb ik een groen strikje maakt.. Maar je bepaalt natuurlijk zelf wat je erop wilt maken..




Mijn hertjes zijn af en ik vind ze zo leuk geworden! Mijn eerste Herfst item van dit jaar staat al te shinen in onze woonkamer! Het is een leuk diy projectje om samen met je kids te maken. Het schiet me ineens te binnen...Dit is ook heel leuk voor op school om samen in de klas te gaan maken. Dus alle juffen en meesters..... hier een tip!!





Veel plezier met de printables en heel veel plezier met het maken van deze schattige hertjes! Heb je deze hertjes gemaakt? Dan wil ik jou versie wel heel graag zien! Deel ze op Facebook en/of Instagram en tag: like it like deb erin. Dan kan ik ook zien hoe jullie hertjes zijn geworden!



Tip:


En tip even alle juffen en meesters op school.. Die vinden dit soort kleine projecten super leuk om in de klas te maken samen met alle kids! En ook een leuke tip voor alle begeleiders in de zorg!



x Debbie



bottom of page