top of page

Diy papieren paddenstoel maken

Nu de Herfst bijna begonnen is, vind ik het altijd wel leuk om mijn huis in Herfst sfeer te brengen. Ik stuitte op een foto van iemand, (die ik achteraf niet meer terug kon vinden) van een paddenstoel gemaakt van papier. Ik dacht, die ga ik maken! Zo gezegd zo gedaan... Ik heb een foto van het eindresultaat gemaakt en op mijn Instagram stories gepost met de vraag erbij, of dat jullie het leuk vinden dat ik hier een mal en tutorial van maak. Zodat jullie hem zelf thuis ook kunnen gaan maken. Nou de uitslag daarvan was een dikke vette JA! Ik ben ermee aan de slag gegaan en hieronder vind je het diy project van de papieren paddenstoel!






Wat heb je nodig om deze leuke paddenstoel van papier te maken:


x Papier

x Lijm

x Schaar

x Potlood en gum

x Stukje touw

x De mallen van de paddenstoel




Download link:


Om te beginnen heb je natuurlijk eerst een mal nodig om de paddenstoelen van papier te kunnen maken. Ik heb 2 maten getekend en kun je hieronder downloaden.




Omdat ik zelf eerst de grote had gemaakt en jullie graag een tutorial wilden, heb ik een kleiner formaat erbij getekend.



Papier keuze:


Ik heb zelf voor dikker papier gekozen, dit was achteraf een foute keuze! Waarom? Mijn papier was van 250 grams linnen cardstock. Super mooi en lekker stevig zul je denken! Omdat ik met dikker papier heb gewerkt, had ik veel meer mallen nodig (totaal 50 stuks) en omdat het dan stug word en het buigt maar moeizaam mee als je het totaal aan elkaar moet plakken. Het is gewoon TE stug! Er komt dan te veel spanning op. In mijn YouTube video staat dat je er 50 in totaal nodig hebt. Dat hangt dus echt af aan wat voor een soort papier dikte (grams) je gaat gebruiken thuis. Hoe dunner het papier, hoe flexibeler het mee buigt en hoe minder mallen je dan nodig hebt. Probeer het thuis eerst even uit dus pin me er niet op vast aan hoeveel mallen jij uiteindelijk nodig hebt bij jou paddenstoel.




Het aan elkaar plakken:


In mijn Youtube tutorial zie je aan het eind van de video dat het ook bij mij gewoon mis kan gaan. Ik dacht ik knip het gedeelte niet tussen de video uit en laat dus ook gewoon zien dat het ook kan scheuren als je papier te dik is. Scheurt het bij jou ook? Dan is het handig dat je klemmetjes (of wasknijpers) bij de hand hebt, zodat je het weer aan elkaar kunt plakken en vast kunt zetten. De key is echt... heel goed laten drogen dus je moet soms even geduld hebben. Hieronder vind je mijn YouTube tutorial hoe ik deze leuke paddenstoel van papier in elkaar heb gezet!




Diy papieren paddenstoel maken YouTube tutorial:




Ik hoop dat alles duidelijk is en als je deze leuke papieren paddenstoelen gaat maken? Veel maak plezier! Als er nog vragen zijn, dan hoor ik ze graag.


Fijne dag vandaag!




bottom of page