top of page

Diy wiebel paas ei en haas maken

Ik was in mijn computer aan het kijken wat ik in de paas mappen van Bij deb en Inkideb had staan. Toen kwam ik deze wiebel paas ei en haas poppen tegen. Ik dacht meteen, dat is een leuk item die je met je kids kunt maken! Ik heb de foto in Instagram Stories gezet met de vraag.... Moeten ze weer terug op mijn blog komen? Jullie hebben gestemd en 98% heeft geantwoord met ja en 2% met nee. Dus dat was wel duidelijk! Ik heb de mallen opnieuw uitgeprint ( want de zwart/wit gemaakte versie had ik thuis niet meer liggen. En ben ze opnieuw gaan maken maar dan in pastel tinten. Vroeger was veel in zwart/wit een rage, nu mag het ook in kleur. En ik vind pastel tinten wel vrolijk, echt Lente gevoel! En zo zijn ze in pastel tinten geworden...







De zwart/wit versie uit mijn bij deb tijd zagen er toen zo uit...





Je kunt ze dus in de kleur maken die jij leuk vind. En de patroontjes kun je zelf ook beslissen.. De poppen bestaan in losse delen. Die delen maak je ( als je pop klaar is ) aan elkaar met splitpennen. Op de bovenste foto kun je goed zien waar ik de splitpennen vast heb gezet. Het ei heeft 2 splitpennen en de haas heeft er 5. De splitpennen heb ik ooit een keer gekocht bij de Action. De Hema heeft ze ook volgens mij. Je kunt het ei en de haas dus zo gek en leuk maken wat jij wil. Ik zeg... gooi je creativiteit eruit en maak er leuke Paas poppen van! De download linken van deze leuke paas wiebel poppen vind je hieronder.




Wat heb je nodig:


- De templates (zie download linken hieronder)

- Printer

- Schaar

- Potlood

- Gekleurd papier

- Lijm

- Splitpennen

- Perforator

- Touwtje




Download linken:






Werkbeschrijving:


Je download de templates, print ze uit en knip de mallen uit. Je trekt de mallen over op de kleur papier naar keuze. Maak voor het ei en de tuin pak van de haas leuke figuurtjes en plakt ze op. Plak alle losse delen ( ogen/snavel/snorharen enz. vast en als je tevreden en klaar bent, ga je de grote delen aan elkaar zetten met de splitpennen. Op de foto's hierboven kun je zien waar de splitpennen moeten komen. Heb je geen splitpennen in huis? Dan plak je alles gewoon met lijm vast, dat kan ook alleen wiebelen ze dan niet meer. Maak bovenaan een "ophang" gaatje en rijg daar een touwtje door. En je wiebel paas ei en haas zijn klaar! Super leuk project voor de kids om te maken of samen met je kids.



Heel veel knutsel plezier!



Comments


bottom of page