top of page

Dag van de leraar

Dinsdag 5 Oktober is het de dag van de leraar, ook wel de dag van de leerkracht genoemd. De 'Dag van de Leraar' is de Nederlandse variant van de internationale World Teachers' Day / Internationale Dag van de Leraar.

De 'Dag van de Leraar' valt in de Nationale Onderwijsweek en is bedoeld als een feestdag voor alle leraren in Nederland. Op deze dag wordt wereldwijd stilgestaan bij het belang van onderwijs. En om alle juffen en meesters op deze dag in het zonnetje te zetten, heb ik chocolade wikkels gemaakt om ze op deze dag een kleinigheidje te geven.








Het zijn wikkels voor de chocoladerepen van 100 gram. Mijn reep is het eigen merk van Jumbo. Wil je zelf ook deze leuke wikkels om je chocolade repen gaan maken en geven aan de juf en/of meester? Hier onder kun je de wikkels gratis downloaden en laat ik je een uitleg zien, hoe je de wikkels om de repen maakt.



Wat heb je nodig:


x Een printer

x Schaar

x Dubbel zijdig tape (action)

x Chocoladereep

x Eventueel een kartel schaar




Download link:






Download de chocolade wikkels, print ze uit en knip ze uit. Ik heb de wikkels op gewoon kopieer papier geprint..



Draai de wikkel om en leg je chocoladereep in het midden over de tekst (voor de leukste juf). De tekst zie je wel een beetje door het papier heen. Zorg dat de tekst in het midden van je chocoladereep zit. Je hoeft niet de verpakking van de chocoladreep eraf te halen. Dit is mijn proef chocoladereep. Ik gebruik hem alleen voor dit soort dingen. Mijn verpakking is al foetsie. Maar het kan dus met of zonder!


Op de foto hierboven zie je dat ik aan de boven rand, linker rand en rechter rand van het papier een strookje dubbelzijdig tape heb geplakt. Dus niet aan de onderkant! Je haalt het velletje van de tape af en vouwt zo eerst de onderkant strak over de chocoladereep heen Zie foto hieronder...




Nu vouw je de bovenkant over de onderkant (daar zit je tape) en plakt je het dicht! De zijkanten plak je recht op elkaar dicht.. En voor een leuk effect kun je met een kartelschaar (als je die in huis hebt) een reepje van de uiteindes af knippen...




En klaar is je chocoladereep! Je kunt ze nog leuk verpakken in cellofaan, strikje en/of kaartje eraan en je kleinigheidje om aan de juf en/of meester te geven is klaar!


Veel plezier met geven.. En een fijne dag vandaag!




bottom of page